Anvelopele de iară

În România, obligativitatea anvelopelor de iarnă este reglementată prin Codul Rutier, care prevede utilizarea lor în anumite condiții pentru a asigura siguranța rutieră pe timp de iarnă. Mai exact, anvelopele de iarnă sunt obligatorii atunci când drumurile sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

  1. Perioada – Nu există o perioadă fixă între care anvelopele de iarnă să fie obligatorii (spre deosebire de alte țări care impun utilizarea lor între anumite luni). Obligația apare doar atunci când condițiile meteo justifică acest lucru (zăpadă, gheață sau polei pe carosabil), indiferent de perioada din an.
  2. Sancțiuni – Conducerea unui autovehicul fără anvelope de iarnă în condiții de drum acoperit cu zăpadă, gheață sau polei poate duce la:
    • Amendă între 1.305 și 2.900 de lei (clasa a IV-a de sancțiuni).
    • Reținerea certificatului de înmatriculare până la remedierea situației, ceea ce implică necesitatea achiziționării unui set de anvelope adecvate.
  3. Caracteristicile anvelopelor de iarnă:
    • Anvelopele de iarnă trebuie să aibă inscripționate pe ele simbolul „M+S” (Mud and Snow, adică Noroi și Zăpadă) pentru a fi conforme.
    • Este recomandat să aibă și simbolul fulgului de nea, care confirmă performanțe mai bune în condiții de iarnă.
  4. Alternativa lanțurilor antiderapante – În anumite situații (cum ar fi drumuri montane), este permisă utilizarea lanțurilor antiderapante. Acestea trebuie folosite doar pe drumuri acoperite cu zăpadă, deoarece pe asfalt curat pot deteriora carosabilul și anvelopele.

Prin urmare, nu este obligatoriu să montezi anvelope de iarnă într-o anumită perioadă din an, dar ele devin obligatorii atunci când condițiile meteo o cer pentru a asigura siguranța traficului.

Programări la telefon: 0769 735 314

Direcția… concediu!

Înainte de a porni la un drum mai lung cu mașina, este indicat să verificați unele aspecte legate de funcționarea optimă a autovehiculului. Cele mai importante verificări sunt cele care implică sistemele de siguranță a pasagerilor.

Reglajul direcției auto, cunoscut și sub denumirea de alinierea roților, este un proces esențial pentru menținerea performanței și siguranței vehiculului. Acesta implică ajustarea unghiurilor roților astfel încât acestea să fie perpendiculare pe sol și paralele între ele. Reglajul corect al direcției contribuie la uzura uniformă a anvelopelor, la îmbunătățirea consumului de combustibil și la o manevrabilitate mai bună a vehiculului.

  • Unghiurile importante sunt unghiul de convergență (toe), unghiul de cădere (camber) și unghiul de înclinare a pivotului (caster).
  • Dispozitivele profesionale afișează aceste măsurători în timp real, oferind informații precise despre deviațiile existente.
  • Ajustarea se face conform specificațiilor producătorului vehiculului. Aceasta poate implica modificarea poziției roților prin ajustarea componentelor suspensiei sau a barelor de direcție.

Pentru toate aceste ajustări se folosesc aparate profesionale. Se utilizează camere și tehnologie de scanare 3D, lasere pentru măsurători precise și rapide și se obține o imagine precisă a poziției roților.

Reglajul direcției auto cu ajutorul aparatelor profesionale este esențial pentru menținerea performanței și siguranței vehiculului. Dacă aveți nevoie de un reglaj de direcție, este recomandat să apelați la un service auto care utilizează aparate de ultimă generație și are personal calificat pentru a asigura cea mai bună calitate a serviciilor.

Rezervări la tel: 0769 735 314

Alinierea roților 3D

Alinierea roților este o parte integrantă a întreținerii auto și necesită alinierea roților în funcție de linia centrală a vehiculului și ajustarea unghiurilor de vârf, camber și rotire ale roților conform specificațiilor OEM. Alinierea corectă a roților este importantă pentru a ajuta la reducerea uzurii anvelopelor și suspensiilor, pentru a crește economia de combustibil și pentru a recăpăta caracteristicile originale de manipulare din fabrică. Alinierea roților trebuie verificată la intervale regulate și ajustată atunci când este necesar , în special după instalarea anvelopelor noi, rotirea anvelopelor , înlocuirea pieselor suspensiei sau a sistemului de direcție și după reparații la caroserie sau la impact .

Alinierea roților este o componentă importantă a sănătății generale a vehiculului și nu ar trebui să fie considerată un serviciu opțional. Sistemul nostru folosește patru camere de precizie pentru a măsura poziția țintelor montate pe fiecare roată folosind adaptoarele brevetate de la Hunter. 

Măsurătorile de aliniere în doar câteva minute! Serviciu de aliniere a tehnologiei de imagistică digitală optimizat pentru viteză și eficiență. Camerele digitale măsoară poziția și orientarea roților cu o acuratețe precisă folosind ținte reflectorizante.

Programează-te la o verificare la tel: 0769 735 314

2 modele DACIA în Top 10

Citiți mai jos topul celor mai bine vândute 10 din Europa în 2023.

1. Tesla Model Y , 209.503, +144% de la an la an
2. Dacia Sandero , 196.121 vânzări, +21% an la an – Cel de-al doilea best-seller de anul trecut, Dacia Sandero, are încă șansa de a ocupa primul loc. Atracția pentru acest model este susținută de raportul calitate-preț excepțional, care este destul de rezonat în rândul cumpărătorilor pe măsură ce criza economică continuă să crească în toată Europa. Faptul că este, de asemenea, un supermini competitiv, cu un interior spațios și o manevrabilitate decentă, îl face o achiziție deosebit de convingătoare.
3. Volkswagen T-Roc , 175.169 vânzări, +16% an la an
4. Peugeot 208 , 171.871 vânzări, -4% an la an
5. Renault Clio , 164.576 vânzări, +48% an la an
6. Opel/ Vauxhall Corsa , 161.576 vânzări, +16% de la an la an
7. Volkswagen Golf , 150.020 vânzări, 0% anual
8. Toyota Yaris Cross , 147.994 vânzări, +34% an la an
9. Abarth/ Fiat 500 , 144.438 vânzări, +5% an la an
10. Dacia Duster , 130.404 vânzări, +6% an la an – A doua Dacia care figurează în top 10, Duster este un model capabil, rezistent și – cel mai important – ieftin, căpătând o cotă semnificativă a pieței de crossover în plină expansiune. Lui i se va alătura în curând Dacia Bigster, un SUV din segmentul C care conduce impulsul Daciei către segmente mai mari și mai profitabile.

 

Anvelopele

Anvelopele auto sunt primordiale în pregătirea autoturismului pentru sezonul rece, sau cel cald, pentru că ele pot face diferenţa între siguranţă şi nesiguranţă, între pagubă şi nepagubă (dacă putem spune aşa) şi ce este cel mai important chiar – între viaţă şi moarte.

Alegerea unui cauciuc potrivit este foarte importantă, plecând de la dimensiunile lui, janta pe care se montează până la indicele de zgomot, consum şi aderenţă. Am enumerate câţiva factori de care ar trebui să ţineţi cont atunci când pregătiţi maşina cu anvelopele adecvate fiecărui sezon.

Există cauciucuri noi cu defecte de fabrică, dar ce să mai vorbim de cele folosite când riscul de deteriorare creşte , pot avea sârma ruptă în ele, iar aceste defecte care nu toate pot fi observate pot prezenta un adevarat pericol atât pentru dumneavoastră ca şi conducător auto, dar şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

După utilizarea lor, dacă acestea nu au fost depozitate într-un spaţiu corespunzător, la o temperatură optimă pentru depozitare, dacă au fost ţinute în frig, ploaie sau soare cauciucul acela îşi va pierde din calităţi şi riscaţi să cumparaţi un cauciuc cu 3-4 mm profil şi să vă treziţi după o lună sau chiar câteva săptămâni că deja este uzat şi nu ştiţi de ce.

Pe lângă defecte ascunse există probabilitatea ca anvelopa să fie uzată neuniform . Acest lucru este mai vizibil decât defectele enumerate mai sus. Acest fenomen de uzură neuniformă se întâmplă din cauza problemelor la suspensii sau la sistemul de direcţie.

De aceea trebuie verificat totul cu atenţie la revizie şi schimbat dacă este cazul, ori, în caz contrar apar alte pagube.

Drumuri bune fară evenimente!

SERVICII PENTRU ANVELOPE ȘI JANTE

Ne apropiem de perioada anului când șoferii își schimbă anvelopele la autovehicule pentru a se pregăti de sezonul rece, respectiv pentru temperaturi scăzute, carosabil acoperit cu zăpadă și gheață. De fiecare dată când o anvelopă este montată pe jantă, este necesară balansarea întregii roți, iar în acest proces, corectitudinea, precum și mijloacele de măsurare utilizate de specialiștii din domeniu, au o importanță majoră.

Roțile neechilibrate cauzează vibrații care duc la oboseala șoferului, la uzura neregulată și prematură a cauciucului și, de asemenea, la uzura nedorită a suspensiei automobilului.

În cazul roților neechilibrate, apar vibrații periculoase ce pot genera riscul deteriorării unor elemente importante al autovehiculelor prin:

  • uzura accentuată a rulmenților roților;
  • uzura prematură a amortizoarelor;
  • uzura unor elemente din mecanismul de direcție;
  • înrăutățirea ținutei de drum şi a securității circulației, în special la viteze mari când roțile nu mențin un contact permanent și ferm cu suprafața de rulare din cauza unei balansări defectuoase!

Pentru detalii și programări ne găsiți la tel: 0769 735 314

sau la adresa: Zalău, STR. CORNELIU COPOSU, Nr. 106.

Pleci cu mașina în vacanță?

Iată ce trebuie să verifici înainte!

Acum, că a venit vara, e timpul să ne gândim la concediu, nu-i așa? Dar până la drum, noi, șoferii, mai avem câteva lucruri de făcut…

Înainte de a pleca la drum, orice șofer trebuie să se îngrijească un pic de mașina. Care sunt lucrurile care trebuie făcute? Iată câteva mici verificări!

Cel mai important este verificarea actelor:  Valabilitate asigurare și ITP!

  1. LICHIDUL DE RACIRE SI NIVELUL ULEIULUI – Indiferent de numărul de kilometri pe care vreti sa il parcurgeti in vacanta, masina trebuie sa fie in perfecta stare de functionare. Cel mai important lichid, dupa combustibil, este uleiul. Asa ca, inainte de a pleca la drum, faceti o verificare a nivelului de ulei. Daca tot ati ajuns la acest capitol, verificati si data la care a fost facut ultimul schimb de ulei.2.SISTEMUL DE FRANARE – Lichidul de franare este un ulei mineral, care atrage si absoarbe umezeala. Pe masura ce imbatraneste, lichidul de frana isi schimba culoarea si incepe sa strice (ruginesca) componentele sistemului de franare. Verificati si placutele de frana! Ele trebuie sa aiba cel putin 5 mm grosime pentru a functiona in parametri.3.SISTEMUL DE ILUMINARE – În cazul in care aveti de parcus un drum mai lung cu masina, e posibil sa va prinda noaptea pe drum. Asa ca, este bine sa verificati, inainte de a pleca la drum, daca aveti toate becurile in regula. E bine sa achizitionati cateva becuri de rezerva si sa le puneti in portbagaj. Nu se stie cand veti avea nevoie de unul…

    4.PRESIUNEA IN ANVELOPE – Neaparat trebuie verificat ca presiunea in anvelope sa fie cea nominala (expusa in cartea tehnica a masinii). Cauciucurile prea umflate pot duce rapid la o explozie (din cauza dilatarii mai rapide a aerului din interior, pe fondul temperaturilor foarte mari). Dar si cauciucurile prea putin umflate sunt periculoase, deoarece pot pierde presiune, mai ales cand masina sta mult timp parcata.

    5.ROATA DE REZERVA – Si daca tot am ajuns la capitolul anvelope, verificati si roata de rezerva. Aceasta trebuie sa fie in stare perfecta, sa nu prezinte galme, sau sa fie desumflata. Tot acolo, in portbagaj, se afla si trusa cu cric si chei pentru roti. Verificati sa fie toate la locul lor.

    6.SISTEMUL DE CLIMATIZARE – Pentru ca in perioada estivala aerul conditionat se utilizeaza cel mai intens, e bine sa faceti o verificare a instalatiei si, eventual, chiar o incarcare si curatare a ei. Bacteriile acumulate pe conducte va pot afecta mult sanatatea.

    7.STERGATOARELE DE PARBRIZ – Stergatoarele de parbriz sunt elemente simple care pot fi controlate de orice sofer. Cea mai usoara metoda de a verifica stergatoarele este sa le ridicati si sa treceti cu mana pe lamele. Cauciucul se intareste de-a lungul timpului si se poate rupe, iar daca atunci cand atingeti lamelele, simtiti ca ar ceda, e clar: trebuie inlocuite.

Reglarea computerizată

Reglarea direcției previne uzura prematură a anvelopelor şi a componentelor sistemelor de direcție şi suspensie.

Reglarea computerizată a geometriei roților permite poziționarea acestora respectându-se paralelismul între axe şi cel cu șoseaua, evitându-se următoarele aspecte ce apar în urma unei geometrii defectuoase:

  • traiectorie defectuoasă a autovehiculului pe carosabil
    eforturi suplimentare ale conducătorului auto în menținerea direcției autovehiculului
  • uzura prematură şi neuniformă a anvelopelor precum şi uzura pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de direcție
  • consum mare de carburant.
    SE RECOMANDĂ:
  • la momentul schimbării oricărui element din cadrul sistemului de direcție (bieleta, bucșa, pivot, cap de bara, etc.) sau al sistemului de suspensie(arc, amortizor) sa se efectueze geometria roților, pentru corectarea eventualelor deficiente care apar odată cu aceste schimbări.
  • la înlocuirea anvelopelor se recomanda echilibrarea acestora si efectuarea geometriei roților, știut fiind faptul ca o anvelopa dezechilibrata conduce nu numai la uzura prematura a acesteia dar antrenează după sine si uzura elementelor sistemului de direcție și suspensie.

ATENȚIE!

Un soc puternic, cum ar fi o groapă mai serioasa, poate să deregleze unghiul de fugă al autoturismului dumneavoastră. Un asemenea impact poate de asemenea să îndoaie janta provocând o pierdere de presiune și deteriorarea anvelopelor fără a lăsa urme evidente.

Recomandam verificarea geometriei atunci când schimbați anvelopele, de asemenea cel puțin o data pe an, sau la cca 20.000 km parcurși.

Pentru detalii și programări ne găsiți la tel: 0769 735 314

Legea cauciucurilor de iarnă

Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii pentru orice autovehicul, atât pentru cele comerciale, cât şi pentru autoturismele personale. Nu poți circula pe timp de iarnă cu anvelope de vară. Pe lângă faptul că este interzis, poți suferi accidente grave, aceste anvelope nefiind adecvate mersului pe vreme de iarnă și nu sunt deloc sigure pentru folosire. 

Așadar, atunci când iarna se apropie, orice autovehicul care circulă pe străzile din România acoperite de polei, gheață sau zăpadă va avea nevoie (atenție, acest lucru este obligatoriu!) de anvelope potrivite sezonului rece (de iarnă sau all season).

Sursa foto: iDevice.ro

Sistemul de direcție

Sistemul de direcție al mașinii cuprinde o serie de componente destul de fragile care necesită îngrijire periodică pentru o folosire îndelungată. Atunci cand te confrunți cu manevrarea greoaie a volanului, pierderi de ulei, sau zgomote venite de la roți în timpul deplasării cu autovehiculul, e cazul să te programezi pentru o vizită la service, deoarece sistemul de direcție are nevoie de o analiză amanunțită.

Uzurile sistemului de direcție trecute cu vederea, duc în timp la alte defecțiuni precum uzura timpurie a anvelopelor sau probleme la sistemul de direcție care te pot pune în pericol în timpul deplasărilor. De aceea cel mai indicat este să vii periodic la service pentru verificarea mașinii tale.

Pentru detalii și programări ne găsiți la tel: 0769 735 314