Anvelopele

Anvelopele auto sunt primordiale în pregătirea autoturismului pentru sezonul rece, sau cel cald, pentru că ele pot face diferenţa între siguranţă şi nesiguranţă, între pagubă şi nepagubă (dacă putem spune aşa) şi ce este cel mai important chiar – între viaţă şi moarte.

Alegerea unui cauciuc potrivit este foarte importantă, plecând de la dimensiunile lui, janta pe care se montează până la indicele de zgomot, consum şi aderenţă. Am enumerate câţiva factori de care ar trebui să ţineţi cont atunci când pregătiţi maşina cu anvelopele adecvate fiecărui sezon.

Există cauciucuri noi cu defecte de fabrică, dar ce să mai vorbim de cele folosite când riscul de deteriorare creşte , pot avea sârma ruptă în ele, iar aceste defecte care nu toate pot fi observate pot prezenta un adevarat pericol atât pentru dumneavoastră ca şi conducător auto, dar şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

După utilizarea lor, dacă acestea nu au fost depozitate într-un spaţiu corespunzător, la o temperatură optimă pentru depozitare, dacă au fost ţinute în frig, ploaie sau soare cauciucul acela îşi va pierde din calităţi şi riscaţi să cumparaţi un cauciuc cu 3-4 mm profil şi să vă treziţi după o lună sau chiar câteva săptămâni că deja este uzat şi nu ştiţi de ce.

Pe lângă defecte ascunse există probabilitatea ca anvelopa să fie uzată neuniform . Acest lucru este mai vizibil decât defectele enumerate mai sus. Acest fenomen de uzură neuniformă se întâmplă din cauza problemelor la suspensii sau la sistemul de direcţie.

De aceea trebuie verificat totul cu atenţie la revizie şi schimbat dacă este cazul, ori, în caz contrar apar alte pagube.

Drumuri bune fară evenimente!

Modificări în Codul Rutier – 2020

Anul 2020 aduce noi modificări în Codul Rutier. Cele mai importante prevăd noi reguli pentru cei care vor să obțină permisul de conducere și obligativitatea ca persoanele în vârstă să facă controale medicale mai des.

Din data de 1 iulie 2020, persoanele care vor să aibă carnet de conducere trebuie să aibă absolvite cel puțin 10 clase terminate iar persoanele în vârstă sunt obligate să facă mai des controlul medical.

O altă modificare prevăzută în noul Cod Rutier 2020 stabilește ca persoanele în vârstă care mai doresc să conducă pe drumurile din România vor fi obligate să facă mai des controlul medical. Pe de altă parte românii cu probleme cardiace sau diabet vor obține mai greu permisul auto. Persoanele care doresc obținerea permisului de conducere auto și care suferă de afecțiuni cardiovasculare sau diabet zaharat vor putea obține mai greu dreptul de a conduce un autovehicul,.

Noile reglementări ale Codului Rutier prevăd și ca cei care sunt prinşi vorbind la telefon în timp ce se află la volan să poată fi sancționați prin suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile. Cei care sunt surprinși în timp ce conduc folosind telefonul mobil  riscă amenzi cuprinse în Clasa III de contravenții (2-3 puncte), cuprinse între 870 și 1.160 de lei. În cazul în care folosirea telefonului reprezintă una dintre cauzele care au dus la încălcarea altei reguli privind circulația autovehiculelor pe drumurile publice, sancțiunea crește semnificativ: 4-5 puncte de amendă și suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

Conform Codului rutier, anvelopele de iarnă sunt obligatorii dacă drumurile publice sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. De asemenea, vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, precum și vehiculele de transport cu mai mult de nouă locuri trebuie să aibă anvelope de iarnă pe roțile axei/axelor de tracțiune sau să aibă montate pe aceste roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

În cazul în care anvelopele  sunt uzate poliția ne poate amenda cu până la 725 de lei. Producătorii de anvelope au prevăzut anvelopele cu martori de uzură. Aceştia sunt poziționaţi între blocurile profilului de pe anvelopă, au o înălțime de 1,6 mm și sunt minim șase astfel de indicatori.

Practic limita maximă de uzură este de 1,6 mm, iar limita pentru minima siguranţă este de 2 mm. În concluzie, limita minimă admisă precizată în Codul Rutier este dată de martorul de uzură care este pe anvelopă.

Și nu trebuie să uităm că în conformitate cu prevederile din Codului Rutier, pentru a fi condus pe drumurile publice, orice autovehicul trebuie dotat cu trusă medicală. Mulți dintre șoferi nu știu însă ce trebuie să conțină trusa cu pricina.

Pe lângă cele două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu, fiecare mașină trebuie echipată cu trusă de prim ajutor omologată de Registrul Auto Român. Această trusă medicală trebuie să conțină următoarele materiale: Instrumentar – O foarfecă cu ambele vârfuri boante, cu lama tăietoare pentru material textil tip postav gros de minimum 2 mm
– Un dispozitiv intermediar pentru respirație gură la gură cu valva unidirecțională sau filtru. Materiale sanitare – Minimum patru bucăţi de pansament rapid (plasture)
– O rolă leucoplast
– Minimum cinci pachete a câte 25 bucăţi de comprese de tifon sterile
– Faşă tifon – minim două bucăţi pentru fiecare dintre dimensiunile: 5cm X 4m şi 10 cm x 4 m
– Minimum două bucăți de bandaj nedeformabil
– Minimum două perechi de mănuși de unică folosință
– O faşă elastică
– Minim două bucăti de pansament steril adsorbant de dimensiuni diferite

Alte materiale: – Minim 6 ace de siguranta
– Minim o folie de supraviețuire izotermă cu dimensiunile de 2,10 m x 1,60 m
– O broșură de instrucțiuni de prim ajutor, autorizată de Ministerului Sănătăţii Publice
– Lista cu conținutul trusei

Ce riscați dacă nu aveți trusă? Conform codului rutier, conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusă medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii, omologate, constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni: de la 4 sau 5 puncte penalizare și amendă de la 420 lei la 525 lei.

 

Inspecția Tehnică Periodică

La fiecare inspecţie tehnică periodică, maşinile vor trece sau nu de verificare în funcţie de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unui act normativ care a apărut recent în Monitorul Oficial. Astfel, maşinile vor putea trece cel mult cu defecte minore. Pentru defecte mai grave, vor trebui reparate în maximum 30 de zile. De asemenea, actul prevede că automobilele mai vechi de 12 ani vor necesita anual ITP.

Noile reguli pentru desfăşurarea inspecţiilor tehnice la maşini au apărut în Monitorul Oficial, astfel că se va aplica de la 20 mai 2018.

În urma fiecărei verificări tehnice, autovehiculele vor trece de inspecţie doar dacă au, în cel mai rău caz, defecte mici. Mai exact, „în cazul în care la inspecţia tehnică periodică se constată doar deficienţe minore, se consideră că inspecţia a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecţiei”, scrie în actul normativ.

Însă dacă la verificări vor fi găsite defecte majore sau defecte periculoase, maşinile nu vor trece de inspecţie şi proprietarii vor fi nevoiţi să le repare în cel mult 30 de zile.

În acest sens, şoferii care vin cu maşinile pentru efectuarea ITP-ului vor fi informaţi despre deficienţele ce trebuie remediate. Totodată, prevederile recent apărute în Monitor includ şi definiţii pentru cele trei categorii de defecte, după cum urmează:

– deficienţe minore: deficienţele care n-au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului şi alte neconformităţi minore

– deficienţe majore: deficienţele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic şi alte neconformităţi mai importante

– deficienţe periculoase: deficienţele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.

„Un vehicul care prezintă deficienţe încadrabile la mai mult de o categorie de deficienţe dintre cele prevăzute la alin. (10) (adică cele minore, majore şi periculoase – n. red.) este clasificat în categoria care corespunde deficienţei mai grave. Un vehicul care prezintă mai multe deficienţe la acelaşi element inspectat poate fi clasificat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficienţe ar genera un risc mai mare la adresa siguranţei rutiere”, se arată în Legea nr. 260/2017.

De reţinut că, începând cu data de 1 ianuarie 2018, următoarea verificare tehnică, pentru maşinile mai vechi de 12 ani, se va face la data stabilită în certificatul de înmatriculare. Cu alte cuvinte, noua regulă de verificare anuală pentru maşinile vechi se va aplica, de la 1 ianuarie 2018, începând cu următoarea inspecţie tehnică deja programată.

În vacanță, cu ITP valabilă!

Daaa!!! În sfârșit a venit perioada concediilor…

Ți-ai programat vacanța din timp, ai stabilit traseul și abia aștepți să pornești.

Dacă pleci cu mașina în vacanță nu uita sa-ți verifici valabilitatea ITP, pentru a nu avea bătăi de cap în mult așteptata vacanță! 

În 2019, prima inspecţie tehnică periodică va rămâne la trei ani pentru autoturismele noi, la un interval de doi ani pentru maşinile cu o vechime de până în 12 ani şi la fiecare 12 luni pentru cele mai vechi de 12 ani.

Actele necesare pentru efectuarea ITP 2019 sunt:

– Carte de identitate a vehiculului (CIV) în original sau copie conform cu originalul eliberata de leasing sau de banca în cazul persoanelor juridice;

– Certificat înmatriculare în original;

– Asigurare obligatorie (RCA) valabilă;

– BI/CI a persoanei care se prezintă cu vehiculul.

ATENȚIE! Din 20.05.2018, dacă sunteţi surprinşi în trafic cu Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) expirată, poliţistul vă va reţine talonul şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare, vă va da amendă şi o dovadă fără drept de circulaţie, aşadar nu o să mai luaţi maşina de acolo decât pe platformă sau împinsă, apoi trebuie să mergeţi la RAR deci, mult mai complicat.

Fă o programare:

 Kastin Test
Completează formularul de mai jos și programează-te la inspecția tehnică periodică. Vei fi contactat de un reprezentant pentru mai multe detalii!
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

Mercedes Cobra

Mașini nemuritoare, construite din fabrică pentru a rezista în timp.

Dacă însa ar fi să alegem un singur câștigător al mașinilor nemuritoare, care pur și simplu nu vor sa se strice, am alege Mercedesul Cobra, adică W123. O mașină care aproape a dus la falimentul companiei germane, deoarece uzina se încăpățâna să construiască niște automobile perfecte, cu o mecanica simpla și rezistentă, cu motoare simple, cu puține piese în mișcare, ce ajungeau să reziste chiar și câte două milioane de kilometri. Fără doar și poate, Mercedes-Benz W123 este o mașina făcută cu simț.

RAR a lansat aplicaţia „ISTORIC VEHICUL”!

Orice persoană care deţine sau intenţionează să achiziţioneze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiţia fiind ca maşina să fi trecut cel puţin o dată pe la RAR), prin accesarea site-ului oficial al Registrului Auto Român www.rarom.ro.

Datele se obţin dacă solicitantul introduce în aplicaţia „ISTORIC VEHICUL” adresa de email şi numărul de identificare al vehiculului în cauză (seria de caroserie/şasiu). Aplicaţia va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă şi, după validarea lui, va furniza către aceeaşi adresă de email informaţiile pe care le-am considerat utile pentru deţinătorul sau viitorul deţinător al unui vehicul.

Datele generate sunt: activităţile derulate la RAR şi numărul de kilometri înregistraţi în bordul maşinii (kilometri regăsiţi în baza de date a RAR sau a staţiilor ITP autorizate), existenţa/valabilitatea cărţii de identitate a vehiculului, câteva date tehnice şi de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.

Atenţie! Datele oferite reflectă configuraţia vehiculului şi statutul acestuia şi sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicaţiei se supune unor termene şi condiţii, care sunt detaliate în momentul accesării aplicaţiei „ISTORIC VEHICUL”.

Dacă aplicaţia se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricţionat accesul în consecinţă. Aplicaţia poate fi accesată şi de pe smartphone.

Accesează GRATUIT aplicaţia dezvoltată de RAR!

Bine de știut!

În 2019, prima inspecţie tehnică periodică va rămâne la trei ani pentru autoturismele noi, la un interval de doi ani pentru maşinile cu o vechime de până în 12 ani şi la fiecare 12 luni pentru cele mai vechi de 12 ani.

Actele necesare pentru efectuarea ITP 2019 sunt:

– Carte de identitate a vehiculului (CIV) în original sau copie conform cu originalul eliberata de leasing sau de banca în cazul persoanelor juridice;

– Certificat înmatriculare în original;

– Asigurare obligatorie (RCA) valabila;

– BI/CI a persoanei care se prezintă cu vehiculul.

Şoferii prinşi în trafic fără ITP vor fi amendaţi, iar plăcuţele de înmatriculare ale autovehiculului vor fi confiscate!

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunţă că din data de 20 mai şoferii prinşi în trafic cu autoturisme ale căror ITP-uri sunt expirate vor fi amendaţi, se vor confisca plăcuţele, iar maşinile nu vor mai putea fi deplasate decât împinse sau pe platforme.

„Din 20.05.2018, dacă sunteţi surprinşi în trafic cu Inspecţia Tehnică Periodică ( ITP) expirată, poliţistul vă va reţine talonul şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare, vă va da amendă şi o dovadă fără drept de circulaţie, aşadar nu o să mai luaţi maşina de acolo decât pe platformă sau împinsă, apoi trebuie să mergeţi la RAR deci, mult mai complicat”

Începând cu 21 mai 2018, toate staţiile autorizate de efectuare a Inspecţiei Tehnice Periodice care vor avea montat şi în funcţiune sistem de înregistrare video obligatoriu!

ITP-ul duce greul…

Acum că regulile de obținere a unei Inspecții Tehnice Periodice se modifica, trebuie sa știi ce sa faci înainte ca să calci într-un service care efectuează ITP-uri. Nu de alta, dar nu vrei să te întorci acasă cu coada între picioare sau, mai rău, să ai mașina blocata de RAR.

1. Discuri / Plăcute – Dacă tu la mașină ai frânele pilaf și vrei sa te duci sa obții ITP-ul, mai bine ramai acasă și dormi. E important sa ai frâne bune la orice mașina, fie ca trebuie, fie ca nu trebuie sa faci vreo inspecție tehnica. De fapt, frânele sunt cele mai importante la o mașină. Motiv pentru care trebuie sa le ai, fără excepție, de fiecare data, în stare perfecta de funcționare. Vizibile sunt discurile și plăcutele, asa ca le poți verifica și tu. Oricum, dacă cumva în mers ai simțit trepidații la frânare sau zgomote ciudate, ori discurile sunt ovalizate, ori plăcutele uzate. Pe lângă aceasta verificare ‘acustica’, trebuie sa te uiți la ele, dacă mai au material de fricțiune și dacă nu sunt crăpate. Înlocuiește imediat orice piesa defecta.

2. Conducte frâna – Tot la frâne, dar total omise de șoferi, sunt conductele. Degeaba pui discuri și plăcuțe noi dacă ai conductele ruginite sau crăpate. Așa că e bine sa te apleci pe sub mașina sau sa o ridici pe un elevator și sa vezi în ce stare sunt conductele. Orice segment mâncat zdravăn de rugina trebuie înlocuit cu o țeavă noua. La fel și furtunele de cauciuc de la roti: ele se crapă destul de des, mai ales la mașinile vechi, așa că dacă vezi ceva crăpături atunci când le îndoi, cumpără altele noi. Nu de alta, dar o sa le vadă inspectorul ITP și te trimite acasă.

3. Direcție – În general, când avem probleme grave la direcție, fie trage volanul într-o parte, fie auzim diverse zgomote când trecem peste denivelări sau printr-o groapă. În caz că întâlnim vreuna din situații, nu strică să vizităm un service înainte să ajungem la ITP. Poate să fie un pivot, o bucșa, poate un cap de bară, cine știe, dar e vorba de elemente de direcție cu care nu ne jucăm. Și nici inginerii de la ITP nu se joacă și te vor refuza imediat dacă ai probleme. Important de reținut este că elementele de direcție nu sunt scumpe, așa că merită să le schimbăm de fiecare dată când auzim că scot zgomote, semn că s-au uzat.

Becuri, seria de la motor, erori în bord, parbriz fisurat, bujii, anvelope, rugina… trebuie sa fie toate conforme cu normele cerute de RAR